Jak mě můj přítel o ruku požádal.

13:00

Dneska si se mnou absolvovala hrozně dlouhou cestu, a já bych tě tímto chtěl požádat, jestli by si se mnou nešla ještě delší, a doufám že hezčí, cestu celým životem.“

Zněla žádost o ruku na samotném vrcholu Ještědu. Abych mohla popsat velké překvapení a životní krok v podání mého přítele, je potřeba vysvětlit pár věcí okolo. 

Jsme s Danem ani ne 2 roky, což většinu lidí překvapí. Podnikáme spolu, bydlíme spolu, sportujeme spolu. Dan dělá triatlon a minulý rok za mnou přišel s tím, že se znovu chce účastnit závodu zvaného Winterman. Já se modlila ve dne v noci, aby už nikdy nic takového nechtěl, ale bylo mi to prd platné. Srdci neporučíš.
Winterman je extrémní triatlon, který byl pro Dana ještě před dvěma roky největší životní výzvou. Dne 16.10. v 5:00 všichni závodníci (blázni jsou to!) skočili v Děčíně do ledového Labe a plavali 8,4km. Poté nasedli na kolo a jeli přes kopce 180km na Malevil. Tam si obuli běžecké boty a krásných 43km zakončili na samotném Ještědu (1012 m.n.m.).  Podmínkou tohoto závodu je, že každý účastník musí mít "support". Tedy člověka, který svého závodníka doprovází celou dobu autem, stará se o jídlo, pití, věci v depu a psychiku. Já jsem se v roli supporta ocitla už minulý rok, takže jsem věděla do čeho jdu. Po obdržení balíčku s (nejen) tričkem a manuálem naše přípravy vrcholily - viz foto. Zbývalo pár hodin do startu. To jsem samozřejmě netušila, že Dan celou dobu plánuje mimo závod i něco jiného. A že je dvojnásobně nervózní. 
Den před startem: dole - ze zákulisí, Dan před kamerou + pohled na Pastýřskou stěnu v Děčíně a výlez z vody do prvního depa

➜Letos jsem si sebou jako support supporta přizvala sestřenku. Ono vstávat ve 3 ráno, mrznout v depu, být za volantem 15 hodin v kuse a ještě přitom myslet na pravidla a vše okolo, je sakra náročné. Byla jsem tedy ráda, že jsem na to nebyla opět sama. 
➜Tenhle rok mi samotný závod utíkal velmi rychle, i když byl náročnější. Celou dobu jsem byla dobře naladěná a Dan věděl, že se na nás může spolehnout. Potom, co jsme se mu jednou na docela dlouhou dobu ztatily, neřekl ani ň.😀
➜Závěrečný úsek musí support(i) běžet se svým závodníkem. Měla jsem toho už opravdu plný brejle. Celou trasu běhu jsme Danovi běhaly naproti. Netuším kolik km jsme měly v nohách. Takže úsek přímo k Ještědu po kamenech byl pro mě vydání té úplně poslední energie. 

No a tam se to stalo. Doběhli jsme společně do cíle. Ze mě veškerý pocit zodpovědnosti opadnul a hlava nastavila autopilota. Takže když jsem se otočila na Dana a viděla ho jak klečí, tak první co mě napadlo bylo: On si zvrknul na těch šutrech nohu! Nic si nezvrknul, klečel přede mnou, v ruce krabičku s prstýnkem a něco říkal. Já pořád nechápala, koukala jsem po lidech, zase na něj a snažila se dát věci dohromady. Až když se všichni podívali na mě, a vzduch se naplnil očekáváním, vypadlo ze mě: Ano. Až potom co jsme se dostali na Malevil, kde jsme přespávali mi to všechno doteklo. A musela jsem přiznat Danovi, že vůbec nevím, co mi při té žádosti říkal. Takže jsem ten dokonalý okamžik, na který (skoro) každá holka čeká, tak nějak "prospala".😅 Naštěstí!!! Byl tam s námi kamarád Ladis Zeman, který celý závod natáčel a danou chvíli zachytil. Ještě ke všemu potom vše setříhal pro ČT4 sport a naše zasnoubení se ukázalo v televizi. Kdybych nad tím měla přemýšlet a v duchu si říct, jak bych si žádost o ruku představovala, nikdy bych na něco takového nepřišla. Naprosto dokonalý moment, na vrcholu samotného Ještědu , originální a nezaměnitelný. Po dokončení závodu ve sportu, který nás oba naplňuje a spojuje. Co bych si mohla přát víc...😊

Pár fotek které zachytily atmosféru dokonalého okamžiku:



Foto: Jiří Januška


Kdyby byl někdo zvědavý třeba na to, jak takový extrémní závod probíhá, ZDE je neskutečně povedená reportáž která vás vtáhne a nepustí!

Na závěr bych chtěla poděkovat, setřence Báře, která i přes to, že vše věděla byla absolutně neprůhledná a byla mi naprosto skvělým supportem! A ještě jedno poděkování patří Jiřímu Januškovi za ochotu a rychlé zaslání fotek!😊

Ahoj!
                                                                                                         




You Might Also Like

0 komentářů

Oblíbené

Like us on Facebook